Friday 2 May 2014

Exhibition "My Past"


This evening the group exhibition with the theme "My past" was opened in the town hall of Landgraaf. It consists of a presentation of art works created by students at the local art school (VAZOM). My entry titled "Leenhof Chapel: Childhood memories through coloured glasses" is a diptych of paintings I did in 2012 in an expressionist style of an early 17th century chapel which lies very picturesquely on top of a hill in the middle of the woods, known as the "Leenderkapel". As a child I played in its surrounding woods and in my teens I attended the secondary school built on the edge of those woods. Vanavond werd de groepsexpositie "Mijn verleden" in het raadhuis van Landgraaf. De expositie bestaat uit een presentatie van werken gemaakt door cursisten van het locale centrum voor de kunsten (Vrije Akademie ZOM). Mijn bijdrage, getiteld "Leenderkapel: Jeugdherinneringen door een gekleurde bril", is een tweeluik van schilderijen die ik in 2012 in een expressionistische stijl maakte van de "Leenderkapel", een pittoresk kapelletje op de top van een heuvel midden in een bos in Landgraaf. Als kind speelde ik in de omliggende bossen en in mijn tienerjaren ging ik naar de middelbare school die aan de bosrand was gevestigd.
(Mijn verleden, Raadhuis Landgraaf, 2.5.2014 - 9.6.2014)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin